PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av volvo_b18
Hej , hittar inte felet på min b20. Har kollat och bytt ut alla tändnings delar. OCh förgasaren verkar ok.bensin pumpen ok Endå miständer den, poffar i förgasaren.knallar i avgasröret. Vad har hänt? detta uppkom helt plötsligt någon som har nått tipps?
av Frownlayer
tändningsinställningen...
ev. glapp till spolen eller till fördelaren...
tändkablarna på rätt ställe...
tändningslåset...
av volvo_b18
tändspolen är ny , även tändkablarna, och allt under fördelarlocket samt locket. Den går ju men den misständer hela tiden. Knappast något med tändninglåset.
av volvo_b18
Raggo skrev:testa ställ in tändningen med en stroboskoplampa ?
Tycker de verkar konstigt om felet uppstår medans man är ute och kör? Den börjad hosta och hacka medans jag var ute och körde. Efter det har bytt de jag ovan nämnt. :???:
av Frownlayer
någon kolvring som har gått kanske... en cylinder som bara pumpar ut massa bränsle och de andra tänder det... kolla kompen på alla cyllar...
Användarvisningsbild
av igelkottar
Har du förkopplingsmotsånd till tändspolen?
Om du har det så kan du kolla den.
Användarvisningsbild
av Örnen
Du menar att bilen baktänder? Vill minnas att en motor kan glödtända om det är mycket sot i förbränningsrummen. Ej samma sak.
Kolla på alla stiften hur det ser ut att få fet eller mager blandning. Kolla elektrodavståndet på stiften. Se att du satt tändkablarna 1-3-4-2. Rotorn går vänstervarv om jag inte minns fel. En gång hade en "kompis" skämtat med mig och satt kablarna fel. Mycket skojigt :evil:
Senast redigerad av 1 Örnen, redigerad totalt 0 gånger.
av overloaded_volvo
kolla upp brytaren, fördelaren kan sitta fel, de har jag varit ute för. du kan göra en grundinställning genom att nolla motorn då ska du ha rotorn mot en markering i fördelaren, sedan tar du en test lampa och vrider fördelaren till den visar ström precis där den visar ström där ska den stå. testlampan ska vara på 1 på tändspole eller fördelaren sedan jord. annars kan du alltid köra den på starten och vrida på fördelaren samtidigt.

lycka till!
Smäller höger fram

Är fjäderbenslagringen monterad rät[…]

Fixa en stegmuff från 3" katten bara? […]

startsperre

Du måste se på initial state eller del[…]

Vinande ljud S40 1.8F -08

Hej! Tack för snabbt svar. Har en lödsta[…]