PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av Volvo 142an
Behöver lite råd och hjälp angående bromsar, förut när ja va ute och körde så kände jag att bromspedalen var mjukare än i vanliga fall ochså när ja tryckte ner pedalen så gick den väldigt långt ner och extremt dålig bromsverkan, vad kan det vara för fel?? bromsrör som gått? mörkt ute ochså så jag såg inte så mycket hur det såg ut..
av Hemulen
Hej. Du får nog dra på dig slavskinnet och kolla efter läckan i systemet. Kolla vid hjulens insida nederkant om det ser blött ut, kika vid huvudcylinderns bakre del om det verkar blött, hittar du fortfarande inte läckan får du kolla längs rören.Ibland om man har tur kan man höra var det läcker genom att ha motorn igång och lyssna efter ett pysande ljud när man trampar ner bromspedalen. Efter att ha åtgärdat läckan måste du naturligtvis återfylla och lufta systemet.
av Amarace
Oftare än att det är yttre läckage så brukar det vara innre läckage i huvudbromscylindern, då brukar man uppleva det som du gjorde. Isåfall försvinner ingen vätska ut behållaren, men bromsarna kan kännas svampiga eller ta långt ner/inte alls eller att man måste pumpa för att få bromsverkan.
av Volvo 142an
okej, så det verkar som läckage inne i huvudbromscylindern för om man umpar bromspedalen så blir bromsverkan bättre de 2 första inbromsningarna sen tar den bromspedalen långt ner och så händer det nästan ingenting... :(

Sådär ja, ena sidan bytt. Inte jät[…]

Köpa spjällhus.

Vågar man köpa spjällhus på […]

Ok då förstår jag varför jag[…]

Volvo V50 "Mr White"

Helt rätt, och lite läder där s&ari[…]