Det är i princip omöjligt att svara på tyvärr, allrahelst eftersom det är en bil som ska ha gått på export eller som är importerad.
Men en ovanlig bil är det helt klart, finns nog inte många i sverige iallafall.
Moderator: Moderatorer
lucas99 skrev:Jag har en 242GL-75 B20F (85kw)öväx soll skinn ac servo mm.Den såldes väl egentligen inte i Sverige? I Alla Bilar -75 finns den inte med har jag för mig (ligger i källaren...).
Undrar om någon vet hur många som tillverkades eller var man söka efter dom uppgifterna?
perhall skrev:Som jag skrev är det ju en importbil eller en bil som stannat i sverige, det är alltså en bil avsedd för den amerikanska marknaden. Så det finns ju väldigt få av dom i Sverige.lucas99 skrev:Jag har en 242GL-75 B20F (85kw)öväx soll skinn ac servo mm.Den såldes väl egentligen inte i Sverige? I Alla Bilar -75 finns den inte med har jag för mig (ligger i källaren...).
Undrar om någon vet hur många som tillverkades eller var man söka efter dom uppgifterna?
Det finns siffror på producerade bilar per typ i "Volvo 1927-1986" etc., små häften som utkom årligen under en period. Där kunde man bl a se att Volvo 265 GL-77 tillverkades i få exemplar, jag minns att jag kollade det så 242GL-75 finns säkert med också!
PH
Sweeman skrev:Det är ganska svårt att veta :/ men du kan ta reda på hur många det finns i sverige genom att ringa/mejla vägverket så skickar de en hel lista! :)För en kostnad på varje kopia och du måste ha nåt specifikt att söka på som särskiljer just denna modell från andra (typ/modellbeteckning)
lucas99 skrev:Typkod Volvo 2421533421812st med B20F hittade jag som fanns kvar i registret 1998, säkert färre nu.
Den är svensksåld 750516.
Den borde vara gjord för export eftersom det sitter B20F motorn i den!
@jvolvo21 , Skulle snarare tro att du haft bensi[…]
Sista bilden är en titt ner i cylinder #3. En[…]
Någon som hittat någon vettig lös[…]