PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av medora
#1581033
Amazonen startar inte efter den stått över natten jag har bytt bensinpump o nytt bränslefilter som det finns bensin i, startgas eller ett nötade på starten kommer den igång när den väl startat inga problem sen startar direkt är det bensinen i förgasaren som försvinner tro? någon som har nån teori tacksam för svar
Användarvisningsbild
av lennarte
#1581039
Fungerar choken??? Vad är det för förgasare? Zenit, SU, Stromberg. Vad är det för motor? B16, B18, B20?? Vilken modell? Vilken typ A, B, eller D??? Ombyggd, original eller "mitt i mellan???
Användarvisningsbild
av lennarte
#1581071
Är där rätt olja och rätt mängd olja i förgasaren?? Är membranet helt och/eller rätt monterat. Om choken fungerar som den ska så startar motorn. Hur är det med brytare, fördelarlock, tändstift m.m???
av LarsBd
#1581075
Kontrollera en o-ring som tätar mellan munstycke och flottörhus. Det har hänt att den går sönder och den bensin som finns i förgasaren rinner ut med startbesvär som följd.
S90 T5 däck/bromsskivor

Hej på er! Jag hade nyligen inne min S90[…]

1. Automatisk parkeringsbroms. Det sägs g&ari[…]

V50 motorlampa P0171

Kolla särskilt slang mellan insug och oljef&a[…]

Det är väl en förslitning på […]