PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Var ute och åkte med min 142 -71 idag. Helt plötsligt började den att hacka. Men han började gå normalt sedan igen. Sedan bara tvär dog den. Jag väntade några minuter sedan startade den igen. Men den gick inte länge förrän den stannade igen. Gjorde så några gånger. Men sedan så gick det inte att få igång den igen. Vad kan detta bero på?

Ändrade topic lite. Bara död är inte en bra topic. :wink:

Mvh/
Addekarlsson
Moderator
av JohanPress
Soppatorsk är det inte. Men vart ska man börja att leta efter felet då?
av heavy
du kolla eller byt tändstift,brytare,kondingen, NGK-stift dom som är till B20E

Mvh Heavy
Användarvisningsbild
av Hasse63
Kolla om du har gnista på tändstiften, om förgasaren får bensin.

Om du byter stift så sätt dit stift som är till din motor... att sätta dit hårdare stift gör bara motorn mer svårstartad.
Användarvisningsbild
av freak1
Ta loss bensinslangen från förgasaren och kör på startmotorn. Kommer det ingen soppa är det mest troligt att bensinpumpen lämnat in.
av JohanPress
Okej. Jag ska kolla dessa grejer. Jag återkommer när jag fått tid att titta på detta.
Användarvisningsbild
av niklas gson
JohanPress skrev:Soppatorsk är det inte. Men vart ska man börja att leta efter felet då?
håller med freak1.ta loss slangen från förgasaren o kör start motorn o se om det kommer bensin först :)om pumpen lagt av. annars kolla allt annat sen.

@jvolvo21 , Skulle snarare tro att du haft bensi[…]

Sista bilden är en titt ner i cylinder #3. En[…]

Någon som hittat någon vettig lös[…]

Och det skulle då orsaka knarr vid svän[…]