PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av jontemalmö
#1544014
Ska ta ner tanken då det behöver bytas bränsleslang (den fuktar där det övergår till metall-rör vid bakaxeln). Några bra tips på vad man ska tänka på? Sitter den med de fyra muttrarna man ser mot "ramen" eller måste nått mer lotsas?

Behöver man ta ner den förresten, eller går det att komma åt att byta första slangbiten på plats?
av rd350
#1544015
Den kommer du åt genom en liten plåtlucka i golvet i kofferten. Ta det försiktigt med tanarmaturen så du inte knäcker de rostiga anslutningarna...
av jontemalmö
#1544020
rd350 skrev: mån 12 jun 2023, 16:55 Den kommer du åt genom en liten plåtlucka i golvet i kofferten. Ta det försiktigt med tanarmaturen så du inte knäcker de rostiga anslutningarna...
Aha, det är ju lysande! Tack för tips, det får jag kolla imorgon. Mycket jobb man sparar, de gamla muttrarna såg inte kul ut :-)

Det måste ju gå att skära upp den gamla slangen längs med lite istället för att dra och bruka våld? Den är riktigt spröd fram mot röret där den läcker (gissar att den suttit sen 1974) så förhoppningsvis lossnar den lätt. Har redan bytt slangar i motorutrymmet för de fuktade också första gången jag startade...

Fick erbjudande idag när jag frågade om[…]

Jag skulle börja med att kontakta Volvocars: […]

Såvitt jag vet är P0131 och P0133 fr&au[…]

30 mm spacer (hjuldistanser) bak gjorde verkligen […]