PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av Appen
Hej är det någon som vet var jag kan köpa svart vinyl tyg? Skall ha det till en Volvo p1800.

MvH
Appen
av heavy
kolla VP parts i Fristad har säkert , men det är ju inte billigt, eller nån annan skinn vinyl skräddare.

Kör så det rycker..
Användarvisningsbild
av P1800
Det finns alla skäl att kolla upp vad som finns. Till min -64 gjorde jag nya dörrpaneler får många år sedan. Jag hittade galon med exakt rätt svetsade sömmar för de övre dörrpanelerna. Detta är närmast ömöjligt att få snyggt från slät galon. Om bilen för övigt är fin skulle jag råda dig att handla fördiga paneler på VP autoparts eller S-kläsdsel. Då får du de blanka listerna och präglade Volvologgor på panelerna. Annars finns det en hel del begagnat. Om din bil har svart galon ska du veta att det går utmärkt att måla med vinylfärg. Mitt baksäte och bakre sidopaneler är födda röda men är ommålade svarta, Det är många som beundrat det fräscha baksätet... Detta fungerar så länge som det inte är allför hårt slitage. Jag har gjortmotsvarande på en sittdyna till min 144 GL men där släpper den svarta färgen på sidorna av galon. Däremot sitter läderfärgen utmärkt på läder-ytorna

Lycka till!

Vilken är ventilen till kolkanistern? Jag h[…]

Jag skulle börjat med en utläsning av ev[…]

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]