PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av Nyckel
Hej!
Jag har hittat en nyckel i huset och efter lite efterforskningar verkar den gå till tanklocket till en Volvo 140.
Bilen är borta sedan länge så nyckeln har jag ingen användning för. Jag vet inte om det är unika nycklar till tanklocken heller. Det jag undrar är väl egentligen om det är någon som vill ha den eller om det är skrot?

Med vänliga hälsningar
Evelina
av Rådlös
Du kan nog med gott samvete kassera den. Låsen var inte speciellt komplicerade. Antag att man gjorde låsen med t.ex 1000 kombinationer och det gjordes betydligt fler bilar, så någonstans har det funnits ett annat lås med samma nyckel. Nu finns det dessvärre inte så många 140 kvar så dom låsen som fanns torde ha följt med bilarna.
av Nyckel
Hej!

Tack så mycket för att du tog dig tid att svara :-) Då kasserar jag den helt enkelt
av Amarace
Nyckeln i sig är inte specifikt 140. Waso fanns till dom flesta bilar (finns tre modeller av nyckel), likaså Hella m.fl.
men nyfiken som jag är, kan du lägga upp en bild på nyckeln? Kan va intressead beroende av typ. (Låsen går att koda om efter nyckeln)
Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]