PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av mr_west66
Hejsann har införskaffat mig en volvo 142'a 1972 modell.
i den så sitter det en b23 (okänd modell) och ingen broms servo. pga den inte fick plats.. några bra tips hur man kan få dit en? svåra att få tag på?

och motorfästerna är hemgorda och måste byggas om, hur brukar dessa vara? passar orginal till b20 på b23 eller måste man göra egna?

tänkte även montera dit insprutings topp, med elektronisk insprutning, fast då måste jag väl montera dit en returledning för bränsle? hur gör man med tanken för att få dit en extra slang?
några tips?

Johan
av Rådlös
Returledning kanske är det minst komplicerade?
Här kan du läsa om en som gjorde om en båtmotor baserad på en B23 från förgasare till K-jet: http://ockelbo.plars.org/
Det måste väl vara något snarlikt. Och om inte annat får du väl en massa tips och vinklingar.
Har du ett komplett insprut med styrbox, sensorer, kablage, katalysator, insprutare, luftkanaler, bränslepump m.m?
av mr_west66
Hej, jag har inget system ännu, fast vet ett som är till salu, vet inte om det var med pump, men iaf resten.

Vilken är ventilen till kolkanistern? Jag h[…]

Jag skulle börjat med en utläsning av ev[…]

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]