PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av _hagitch_
Jag har åkt omkring och kikat efter 6-volts lampor men det verkar vara ett helve*** att få tag i nån... Nån som vet vart man kan köpa sånna omkring Västerås? Elle finns det nån som vill skicka en bromslampa till en -57ans pv i ett kuvert mot betalning och frakt. Vill ju inte beställa från VP-autoparts när man får pröjsa en hundring i frakt för en lampa som kostar 10:-. Det kan ju inte bara vara en gammal volvo som har 6-volt. Det finns väll en hel del jänkare.
Användarvisningsbild
av lilleman
kolla på clas ohlssons jag har köpt där visserligen 3-år sen men kan ju vara värt att kolla mvh/roger :)
Användarvisningsbild
av lilleman
jag kollade precis i claes ohlssonkatalogen där fanns inga 6-voltslampor längre men kolla deras varuhus vem vet mvh/roger
av _hagitch_
Tack ska ni ha :)
av Jesper Bering
Hej hagitch (er det det samme som haggish?...),

Jeg har set her i Danmark at man kan købe lamper til de moderne knallerter (mopeder) som ser ud til at passe i biler. De fleste af dem er til 6 V. Prøv i en 'mopedaffär'!

hilsen Jesper
av _hagitch_
Jesper Bering skrev:Hej hagitch (er det det samme som haggish?...),

Jeg har set her i Danmark at man kan købe lamper til de moderne knallerter (mopeder) som ser ud til at passe i biler. De fleste af dem er til 6 V. Prøv i en 'mopedaffär'!

hilsen Jesper
nee det är hagitch...bara nått som en polare började säga till mej :P
tack ska du ha...det kan jag mycket väl tänka mej att dom har... :D

Vilken är ventilen till kolkanistern? Jag h[…]

Jag skulle börjat med en utläsning av ev[…]

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]