PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av dick59
Hej! Jag har en Amazonkombi-64. Jag skall byta från likströmsgenerator till växelströms. Fick idag en Bosch växelströmsgenerator till B20, vet ej årsmodell. Men jag tror att det skall vara separat laddningsrelä till. Jag tog reda på att B+ = Stora "svarta kabeln" (+). D+= Lilla" tunna röda"(laddlampa) Det är dom kablar jag fick kvar efter bortagandet av min generator/laddrelät. På den nya generatorn (kolhållaren) sitter ett stift? Vad skall kopplas till det? Vilka B20 har/inte har inbyggt relä? Återigen tacksam för svar.Mvh Dick.
Användarvisningsbild
av lilleman
dick59 skrev:Hej! Jag har en Amazonkombi-64. Jag skall byta från likströmsgenerator till växelströms. Fick idag en Bosch växelströmsgenerator till B20, vet ej årsmodell. Men jag tror att det skall vara separat laddningsrelä till. Jag tog reda på att B+ = Stora "svarta kabeln" (+). D+= Lilla" tunna röda"(laddlampa) Det är dom kablar jag fick kvar efter bortagandet av min generator/laddrelät. På den nya generatorn (kolhållaren) sitter ett stift? Vad skall kopplas till det? Vilka B20 har/inte har inbyggt relä? Återigen tacksam för svar.Mvh Dick.
stiftet på kolhållaren är till kontrollampan och vad jag vet så finns det inga b20 med inbyggt laddrelä du måste bygga ett fäste till generatorn med förr fans detta att köpa på volvo vet inte om det finn ännu mvh/roger :)
av Arne
Har du en B18/B20 motor från 1967 eller nyare så finns växelströmsgeneratorfästet gjutet.
av dick59
Jag har original B18-64. Generatorn fick jag på plats,det var när jag skulle koppla den som det blev problem. Eftersom jag inte visste om det var inbyggt relä eller inte. Men då får jag fixa ett separat sådant och prova vidare. Kanon med snabba svar. Tack.

Vilken är ventilen till kolkanistern? Jag h[…]

Jag skulle börjat med en utläsning av ev[…]

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]