PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av saganify
Hej!Min andra veteran är även den farsans o morsans,denna deras sista.Blinkers funkar ua men om jag testar varningsblinkers slutar körrikningsvisare funka men funkar ånyo efter en tid,relä knas?Sitter något relä frame vid höger skärm? som har med detta att göra?Finns ngt sorts förkopplingsmotstånd beläget till vä frame vid sidan av batteriet vid skärmen?Helt död men när jag kollade där hade en kontakt till en vit cylindrisk sak glidit isär,efter hopkoppling start ua.
av Rådlös
Du skulle ha nytta av en sådan här: http://www.tradera.com/item/343690/2513 ... k-original
Den har kompletta kopplingsscheman från 1975 t.o.m 1986. Där får du se hur allt elektriskt skall vara kopplat. Skaffa gärna också en bra multimeter om du inte har någon. Det finns också mycket annat som är bra att veta i boken.
Nu är detta Tradera och bilden försvinner när auktionen är avslutad. Men boken återkommer säkert senare eller på något antikvariat etc. etc. Googla efter den.

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]