- sön 03 dec 2006, 18:53
#73078
Främst ska du nog kolla efter dåliga lagningar i trösklarna. Tänk på att den lilla yttre bitan under dörren är bara en ytterst begränsad del av tröskeln. Den består av tre plåtar och går från hjulhuset bak och hela vägen fram längs golvet. Det innebär att man måste kapa upp skärmarna för att byta lådan. Detta kan fresta till minder seriösa reparationer. Spiellt som trösklarna var riktigt dyra när de fanns att köpa och idag förmodligen är helt slut i lager!
Kolla framskärmarna längs motorhuven. Där finns det en elak hylla som samlar smuts och fukt. Skulle tro att det är där rosten först visar dig. Det är inte oavanligt att man bytt skärmkanten bak med felktig ersättningsplåt. Så vitt jag vet är det först på senare tid det funnits rätt (?) kan t att köpa. För övrig kan man nog tyvärr säga att allt rostar...
Tänk på att kolla upp hur karosspassningen är. Det finns skräckexempel där spalterna är över en centimeter och andra där hela fronten är insvetsad snett. All kan naturligtvis åtgärdas men det blir DYRT. Betala efter skick när du köper bilen.
Lycka till!
Lycka till!
P1800
Hobbybilar: 1800S -64, 1800ES -72, 144GL -74, 262c Bertone -79, 780 Bertone-87
http://www.garaget.org/p1800-64/cars
Bruksbilar: V70N 140hk -02, V70II 2,4d Polestar -10