PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av janne08
hej på er , hur är det att byta "padden" överdelen på instrumentbrädan (vinylen alltså) den är sprucken och torr , finns ny att få tag på överhuvudtaget och i så fall tipps på var man köper en sådan
Med vänlig hälsning janne :D
av Rådlös
Det finns firmor som säljer både nya och begagnade delar till äldre Volvo. (Men om just din aktuella del finns, vågar jag inte säga) Annars är det bilskroten som gäller. Dom har numera en rikstäckande förmedling av delar så du behöver inte välja din närmaste bilskrot. Det blir som att köpa på postorder. Kolla här: https://www.bildelsbasen.se/
Ett annat alternativ kan vara att köpa en reservdelsbil som du plockar delar av. Ibland kan man ju komma på att man vill byta ut något annat också. Det du inte vill ha kanske du kan sälja vidare om det är användbart.
Säg till så kommer det nog adresser på reservdelsfirmor.
av janne08
Gjutarolle skrev:Problemet med begagnat är väl att dom ofta brukar va torra och spruckna på dessa,, kollat med gcp ? svis?
Hmmmm ! man är lite novis !!!! vad är qcp och svis !!!!!!
av twincab
Hej.
Tyvärr så finns inte den övre "mjuka delen" ny till salu längre! IPD i USA har en hård variant som man trär över den gamla,
jag satte på en sådan på min spruckna o resultatet blev över förväntan. Har varit med bilen på ett antal träffar och ingen
har noterat bytet, mer än kommentaren " åh en hel osprucken instrumentbräda". Finns bild på 140 klubben/forum renovering av 144 GL.

Erik
Storlek bromsskivor fram T4 R-design

Vilken storlek ska det va på bromsskivor f[…]

Läckande retur V70 drive

Om du inte hittar en ny oring så tror att du[…]

Mätarn är i bott har 5 volt i kabeln til[…]

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]