PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av gjoevik
Jeg kan muligens få kjøpe en 1974 Volvo 144 i original Taxi version. Bilen er veldig fin og har aldri vært taxikjørt. Kun kjørt 3600 mil.

Jeg lurer på hva som er spesielt for Taxi versionen. Noen som kan hjelpe med beskrivelse ?
Användarvisningsbild
av GT-mannen
Taxiversionen, som fanns i antingen svart, vitt eller gult/svart, var försedd med automatlåda (ett mindre antal hade manuell låda), förstärkt fjädring, mellanruta, ett specialkonstruerat förarsäte och ett bakre utrymme klätt med vävplast och tyg och med sparkplåtar nertill på dörrarna.

/Håkan
av gjoevik
Takk for bra svar !
Denne bilen er muligens bestilt med bare noen detaljer. Den har alu beskyttelse på dører og håndtak på bagasjelokk. Mørk grønn med brun innredning. Solgt ny i Norge så det var kanskje annen spec på taxibiler her. Har ikke sett bilen siden 1998 så jeg husker ikke detaljer. Det er et dødsbo som skal gjøres opp så jeg må smøre meg med tålmodighet før jeg kan se og evt kjøpe den. Er veldig spent da en så lav kjørelengde er ganske unikt.

Hmm skulle misstänka att du kommit åt k[…]

Problemet löst! Pratade med problemet med Vpa[…]

Hej! Har köpt en v70n 2002 till dottern som &[…]

Å andra sidan kan jag tycka det är gans[…]