- tis 23 jun 2015, 11:39
#983953
Hej har en 144 70a som det sitter en original b20a motor i som jag tänkte göra iordning då ventilerna läcker komp.
Hade tänkt följande: en b20a topp från en 72 motor med 44/37 ventiler, lätt slipade kanaler/förbräningsrum och planad 2mm (?) Med tunnare toppackning.
Dubbla SU hs6 med KD nålar och aluinsug med runda pappfiltrena.
Sen kamaxel har jag fastnat vid hade tänkt mig en D kam men har kollat på andra så som kg, Enem, timo osv och blir inte klok på detta är de någon som har erfarenhet av eftermarkanadskammar? Jag titta på timo 717 och priset är desamma som en ny volvo kam. Men jag hittar inga uppgifter på lyft,durrationer osv på timo
Vad tycker ni om detta b20 receptet för övrigt kommer de funka bra med 37 avgas ventiler eller är de bättre med 35 till SU? Och hur mycket bör man plana toppen? Jag ska ju runda av förbräningsrum men samtidigt.
Hjälp uppskattas
Mvh
Hade tänkt följande: en b20a topp från en 72 motor med 44/37 ventiler, lätt slipade kanaler/förbräningsrum och planad 2mm (?) Med tunnare toppackning.
Dubbla SU hs6 med KD nålar och aluinsug med runda pappfiltrena.
Sen kamaxel har jag fastnat vid hade tänkt mig en D kam men har kollat på andra så som kg, Enem, timo osv och blir inte klok på detta är de någon som har erfarenhet av eftermarkanadskammar? Jag titta på timo 717 och priset är desamma som en ny volvo kam. Men jag hittar inga uppgifter på lyft,durrationer osv på timo
Vad tycker ni om detta b20 receptet för övrigt kommer de funka bra med 37 avgas ventiler eller är de bättre med 35 till SU? Och hur mycket bör man plana toppen? Jag ska ju runda av förbräningsrum men samtidigt.
Hjälp uppskattas
Mvh