PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av Dudde
Hej !
Jag undrar om det är nån på forumet som har erfarenhet av renovering av spindlar,eller har tips om vart man kan vända sig för att få det gjort.
Söker med ljus & lykta efter ett par som är Ok.

Tackar på förhand
av Dudde
Tackar !!
De hade renoveringssatser för 750 kr/paret. Skall kolla med dom på tele om det krävs specialverktyg för att byta. Har du bytt själv?
av Rådlös
Nej! Inte jag själv, men det finns säkert många här på forumet som vet hur man gör?
"Hoppa in" i tråden ni som kan detta.
Användarvisningsbild
av Sparkz
De nya bussningarna ska brotschas in, så det krävs lite verktyg ja.
Jag är på jobbet nu när jag läste tråden och jag klättrade upp på vinden och grävde lite, hittade faktiskt både böcker och verktyg...
Du borde kunna hitta en gammal Volvoverkstad som har verktygen kvar lite närmare 08-land, annars får vi väl försöka lösa det.
av Dudde
Tack för hjälpsamheten !
Mina 'farhågor' besannades om brotschning..
Jag skall höra med Veteranprodukter i morrn måndag om de kan tipsa om nån i min närhet som åtar sig liknande.
Problemet med -08 land är att hitta en verkstad som dels har verktyg och ids ge sig på hantverket. Det är mest 'montörer' på de verkstäder jag besökt hitintills.
Men skam den som ger sig.
av Dudde
Jag kollade med Veteranprodukter och Motoroldies som båda säljer renoveringssatser. Det krävs mycket riktigt en inställbar brotsch eller volvos originalverktyg för arbetet. Deras tips var att be en mekanisk verkstad eller motsvarande utföra jobbet. De kände inte till nåt på raken.

Så var det med det

Hmm skulle misstänka att du kommit åt k[…]

Problemet löst! Pratade med problemet med Vpa[…]

Hej! Har köpt en v70n 2002 till dottern som &[…]

Å andra sidan kan jag tycka det är gans[…]