PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av TRavens1
har i dag monterat ett 2 tum avgassystem, med det tar emot under på ett par ställen,,nåpgra tips hur man får ner det en aning så det inte tar emot.. det är ett vanligt grenrör som är till en stromberg
Användarvisningsbild
av lennarte
Monterade några Simmons sportsystem i början på -70 talet. Vad jag kommer ihåg var det lite problem över bakaxeln. Original avgas går över både bakaxeln och krängningshämmarstaget, 2" sportsystem går mellan bakaxel och krängningshämmarstag. Fick montera om ett system som någon annat montetat fel.

Mvh
Lennart
av TRavens1
lennarte skrev:Monterade några Simmons sportsystem i början på -70 talet. Vad jag kommer ihåg var det lite problem över bakaxeln. Original avgas går över både bakaxeln och krängningshämmarstaget, 2" sportsystem går mellan bakaxel och krängningshämmarstag. Fick montera om ett system som någon annat montetat fel.

Mvh
Lennart
Vid bakaxeln är det inte nåt problem, det är vid den långa dämparen i mitten det tar emot lite, kanske få sätta dit några extra packningar vid grenröret så att det kommer ner en aning
Användarvisningsbild
av lennarte
Använder du fästet vid växellådan? Det hindrar att avgasröret rör sig i sidled. Ofta är det av jämns med växellådan. Det sitter mellan växellådan och fästet till gummikudden i bakre motorfästet.

Mvh
Lennart
av TRavens1
lennarte skrev:Använder du fästet vid växellådan? Det hindrar att avgasröret rör sig i sidled. Ofta är det av jämns med växellådan. Det sitter mellan växellådan och fästet till gummikudden i bakre motorfästet.

Mvh
Lennart
nej jag har inget fäste där,, men jag har beställt ett
Användarvisningsbild
av lennarte
TRavens1 skrev: nej jag har inget fäste där,, men jag har beställt ett
Alltid en början.
Har för mig att det inte passar 100 till sportsystemet. Lite "improvisation" brukar man få "ta till"

Mvh
Lennart
av TRavens1
lennarte skrev:
TRavens1 skrev: nej jag har inget fäste där,, men jag har beställt ett
Alltid en början.
Har för mig att det inte passar 100 till sportsystemet. Lite "improvisation" brukar man få "ta till"

Mvh
Lennart
det är bara det att främre burken ligger an mot golvet,, det dånar rätt bra inne i bilen

Stämmer.

V60 sliter däck bak

Vilken bussning är det du menar? Och vart fin[…]

Husbilar igen, eller ja förare och sjä[…]