PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av hurtig
Tjena.
Jag har en kontakt som kan bredda orginal fälgar till ett hyffsat pris.
Då jag kan välja bredd själv så vet jag inte riktigt vad som lämpar sig bäst på en amazon, vill inte ha tokbrett utan runt 205or på.
Vad har ni för åsikter och råd?

MVH

Tobbe
Användarvisningsbild
av P210
Utgå från Volvos 5,5" fälgar:
Bild

De breddar ju en tum utåt jämfört med original 4,5"

205 or går kränga på en 5,5" fälg men jag skulle rekommendera en 6,5-7" för att det ka se bättre ut, bak kan man bredda till 8" utan problem, ska du bredda även inåt eller bara utåt?

Bild
"så nu sitter det 5,5" fram å 8" bak"
Länk om bilden ovan inte visar hela bilen...
http://www.maskinisten.net/viewtopic.ph ... 9&start=60
av rid54
Enda gången jag kört en Amazon med bredare hjul än original (kommer inte ihåg bredden, tyvärr, men lite mer än 205 misstänker jag) var det ingen höjdare ur körsynpunkt. Framvagnen gillar tydlign inte breda däck, inte i originalutförande. Ta inte i för mycket är kanske det råd jag kan ge, åtminstone inte om du tänkte använda bilen lite mer än bara finkörning. Att ha bredare däck bak tycker jag ser lite "B" ut, men det är en personlig åsikt. Bilen är ju inte fjädrad som en Citroën, så det lär ju knappast vara komfortabelt heller.
av Arne
5,5" - 6" är en hyfsad breddning på Amazonen och då ser det bra ut.
En rättelse är att original är det 4" och inte 4,5". Det var endast Amazon kombin och ev. de senaste Duetterna som hade 4,5" fälgar originalmonterade.

Kan det vara dålig vattenpump? Ej bytt […]

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]