- mån 13 okt 2014, 13:08
Hej. Jag har ett litet problem. Jag har precis bytt koppling på en volvo 164-69 men kopplingsvajern går ej att justera i rätt läge (Jag funderar på om någon satt dit fel kopplingsvajer)Jag har tagit bort vajern från lådan men ta bort vajern ifrån andra sidan är inte lika lätt. Undrar om någon person vet tar bort den på bästa sätt? Det sitter en mutter på insidan av bilen ovanför kopplings pedalen som håller fast vajern. Denna ska bort men väldigt dålig åtkomlighet så kan knappt skruva på den, sedan ska man hålla imot vajern på utsidan av bilen så att vajern inte snurrar när man vrir på muttern. Någon som kan ge ett tips på hur man tar bort vajern på effektivaste sätt? (Behövs det något special verktyg)?
Jag har även en annan fundering, och det är om någon kan ha kuggat om splinesen på kopplingsgaffeln som urtrampningslagret sitter på så att det är därför det inte går att justera vajern. Om någon har nåt tips på dessa funderingar så skulle jag vara jätte tacksam om jag fick svar på detta!
Jag har även en annan fundering, och det är om någon kan ha kuggat om splinesen på kopplingsgaffeln som urtrampningslagret sitter på så att det är därför det inte går att justera vajern. Om någon har nåt tips på dessa funderingar så skulle jag vara jätte tacksam om jag fick svar på detta!