- sön 13 apr 2014, 23:33
#855972
Då man ska starta Volvo valpen så går det på första försöket och det kräver bara en knapptryckning. Man trycker ner kopplingen och lägger i något startväxel (ettan eller backen, har dock inte provat någon annan växel). Det som händer då är att den börjar blöddra och den dör (motorn orkar inte hålla igång). Detta är då man sakta släpper på kopplingen och samtidigt kompenserar med gas, som man ska. Det låter också som om den kvävs och nåt "pysande" ljud eller vad man kan säga, men det är dock svårt att förklara. Den dör då snabbt om man fortsätter från koppling till gas, för att hålla den vid liv måste man snabbt i med kopplingen igen. Detta tar man sig förbi genom att varva lite och slira sakta igång den på kopplingen, tills den inte lägger av och orkar åka iväg. Då man fått den att rulla så går den dock segt de första sekunderna (3-4 sekunder), som om den går på en lägre växel. Även fast man håller samma gas hela tiden så hoppar den då igång efter 3 - 4 sekunder till ett snabbare tempo (till det normala). Sedan är efter det så går den som vanligt och det är inte ovanliga problem. Den har dock lite hög tomgång, eftersom det låter lite högt (om man ställer ner tomgången så dör motorn bara då den är i tomgång). Då man efter en kort avstängning startar den igen och upprepar samma process så går den som vanligt. Men när man dagen därpå ska starta den så händer samma problem. Inga så värst långa temperaturer nu kan man tycka för att det ska vara något mer temperaturen.
Så skulle något kunna dra någon slutsats utifrån de här problemen, om vad det kan vara för fel?
Skulle vara kul om man kunde få den att gå rent. Tack i förhand för svar och förslag :)
Så skulle något kunna dra någon slutsats utifrån de här problemen, om vad det kan vara för fel?
Skulle vara kul om man kunde få den att gå rent. Tack i förhand för svar och förslag :)