- ons 11 sep 2013, 20:24
#786811
Så de som händer om jag sätter den uppe vid termostaten är att fläkten kommer gå igång oftare eller kanske hela tiden? Isf kommer jag nog sätta den där så länge tills jag fixat grejer så jag kan sätta den längst ner.. Fast nu är ju snart sommaren över så kanske skiter i de i år och fixar de under vintern! Får väl se.
Jag har nu fått i nya kamlager, tack vare kamlagerdrivdonet, och satt i kammen. Jag har fått hem allt utom en 123ignition som jag inte har pengar till just nu, men de ska väl gå utan den så länge. Så under hösten nu ska motorn sättas ihop och lyftas ner i bilen. Sen ska bromsarna bak renoveras så är den redo för besiktning :)
Vad ska man göra med koppling? Den är ganska sliten så känns vettigt att byta den nu när de är isär. Vad ska man använda för koppling? Ska jag fortsätta med original eller satsa på någon "sportkoppling" ? De kommer ju bli några hästar fler i motorn och med den gamla motorn och kopplingen gick de inte att bränna däck för då lukta de bara brända lameller :(
Jag har nu fått i nya kamlager, tack vare kamlagerdrivdonet, och satt i kammen. Jag har fått hem allt utom en 123ignition som jag inte har pengar till just nu, men de ska väl gå utan den så länge. Så under hösten nu ska motorn sättas ihop och lyftas ner i bilen. Sen ska bromsarna bak renoveras så är den redo för besiktning :)
Vad ska man göra med koppling? Den är ganska sliten så känns vettigt att byta den nu när de är isär. Vad ska man använda för koppling? Ska jag fortsätta med original eller satsa på någon "sportkoppling" ? De kommer ju bli några hästar fler i motorn och med den gamla motorn och kopplingen gick de inte att bränna däck för då lukta de bara brända lameller :(