PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kloge
Angående tändfördelaren från 123 Ignition så har jag idag beställt en sådan från Holland för 2729kr med frakten hit.
Inget är som väntans tider :wink:
Användarvisningsbild
av SnickarD
Rådlös skrev:En bra lärobok i ellära om man vill repetera det man läste (inte läste?) i skolan är Hur funkar det? Boken är utgiven och säljs av Kjell & Co till ett nästan otroligt lågt pris, under 50 kr. Förr var det en bok, men en snabbkoll på deras hemsida ger att det tydligen finns två böcker numera. Då skall du välja Del 2 som behandlar el och elektronik. Bilel är samma sorts ellära som varhelst annars, så du kommer att få en bättre förståelse av bilelen även om boken inte löser problemen direkt åt dig. Då får ett annat utgångsläge när du skall angripa ett uppkommet problem om du har läst igenom boken.

Den boken har jag två årgångar av! Mycket bra böcker, bara det att de är så mycke information och lärdommar i den att allt inte får plats i skallen :wink: Men använder dom mest som uppslagsverk när de krisar :)
av Rådlös
Att beställa från Holland kan ju gå bra, om man kan läsa och förstå holländska. Om man däremot köper från den svenska återförsäljaren får man ju allt det där serverat på svenska, även tips och råd om tändspolen m.m. http://www.123ignition.se/produkter.php
För att inte tala om enkelheten med service och annat om det nu skulle behövas? Det finns ju även möjlighet till en viss liten rabatt, om man läser sidan noga.
av 2444ever
SnickarD skrev:
2444ever skrev:Tjusig traktor

va det till mig eller kloge? :wink:
Det var ju Kloges traktor, din 142a ser väldigt fin ut också, skulle dock aldrig kalla en 142a, denna designpärla, för "traktor" :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 16

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]