- fre 24 jan 2014, 09:06
Jag tror fägkod 102 Stål blå bara fanns på Amazon -67'or.
Andra modeller hade denna färg oxå vad jag minns..
Tror jag mötte en kille på någon Amazon träff för "100" år sedan som hade en Guld eller Koppar metallic på sin -67 123GT och den skulle oxå vara original..
Han visade att så var fallet genom att lyfta på mattor inne i vid förarplatsen, men den kan ju ha fått en hel omlackning vid något tillfälle.
Ja färgen stål blå gick mot silver beroende på hur ljuset föll på lacken....
Hmm vi kanske skulle starta en helt ny tråd med bara ovanliga modeller av de som ryms i Veteran foldern..
Tex jag har en 145 / 110 bil ner plockad stående i mitt garage ,, det är modellen med 110 märket på framskärmarna ..
Det var sport modellen av 145 -72.
Jag har sett ett par 142-144 med samma märke, men bara denna 145' a.
Den var Moss Grön från original numera Volvo 740 vit.
Kanske någon här som vet hur många som tillverkades ??
Min är/var utrustad med dubbla SU (110 hkr motorn) och overdrive, samma avgas system som -E modellen.
Tyvär så blev motorn monterad i en annan bil så den är borta.
Det fanns oxå en mittkonsoll med några extra mätare (ful som stryk, trä imitation
) hade oxå en parkerings värmare (Eberspräsher,,, ursäkta stavningen)
Mörk brun inredning som är bort skrotad tror förra ägaren kört Grisar i bilen :evil: / hittade den övergiven i en Lada.
Allt var/är original monterat...
Och i papperna så står det om jag minns rätt Volvo 145 -110
Andra modeller hade denna färg oxå vad jag minns..
Tror jag mötte en kille på någon Amazon träff för "100" år sedan som hade en Guld eller Koppar metallic på sin -67 123GT och den skulle oxå vara original..
Han visade att så var fallet genom att lyfta på mattor inne i vid förarplatsen, men den kan ju ha fått en hel omlackning vid något tillfälle.
Ja färgen stål blå gick mot silver beroende på hur ljuset föll på lacken....
Hmm vi kanske skulle starta en helt ny tråd med bara ovanliga modeller av de som ryms i Veteran foldern..
Tex jag har en 145 / 110 bil ner plockad stående i mitt garage ,, det är modellen med 110 märket på framskärmarna ..
Det var sport modellen av 145 -72.
Jag har sett ett par 142-144 med samma märke, men bara denna 145' a.
Den var Moss Grön från original numera Volvo 740 vit.
Kanske någon här som vet hur många som tillverkades ??
Min är/var utrustad med dubbla SU (110 hkr motorn) och overdrive, samma avgas system som -E modellen.
Tyvär så blev motorn monterad i en annan bil så den är borta.
Det fanns oxå en mittkonsoll med några extra mätare (ful som stryk, trä imitation

Mörk brun inredning som är bort skrotad tror förra ägaren kört Grisar i bilen :evil: / hittade den övergiven i en Lada.
Allt var/är original monterat...
Och i papperna så står det om jag minns rätt Volvo 145 -110