PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av LarsBd
Ljus går endast rakt i en SU förgasare luft kan däremot ta vilka snirkliga vägar som helst och då bevisar inte ett ljustest att det är helt tätt överallt.
Användarvisningsbild
av lennarte
Det är några år sedan jag skruvade med detta. Hade faktiskt en komplett "sats" från en -58 Amazon liggande i flera år, men det "försvann" för några år sedan.
Förgasarna sitter ju ihop med ett rör mellan så alla cylndrar får luft/bränsle blandning (om än då mindre) när du håller för en av dom. Är där några nipplar (till servo?) eller pluggar av något slag, som kan läcka? Har du kollat så kolvarna inte kärvar, som jag skrev om innan. Lite långsökt kanske, men röret till vacumdosan på fördelaren. Der är ju en gängad nippel och stålrör (i alla fall från början) på dessa modeller, är det riktigt tätt där? Membranet i fördelaren kan ju också vara läck på. Det är det kanske redan skrivit om, jag har inte läst allt nogrant.

Mvh
Lennart
av hanjan
Har äntligen hittat felet (tror jag). Returfjädern på den bakre förgasaren var tydligen alldeles för svag. Jag märkte att det var ganska stor skillnad mot främre förgasaren. Fjädern som sitter runt spjällaxeln gick att spänna, och nu verkar allt normalt.
av rid54
Så bra, trevligt med fel som kan lagas billigt.... :D
/RID

Lyfter en gammal tråd.. jag har själv f[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]

Jag kör hybrider från Volvo regelbundet[…]