Jag har en h4 låda eller va det heter..jag har inte en en m40 i alla fall...och då undrar jag vilken hastigehetsmätarwire jag ska använda mej av?den från m40 eller? och passar den i hastighetsmätaren?
Om du sätter i B-18 så bör du antingen byta framaxelbalken som Arne säger eller flytta hjälpstyrarmens fäste till rambenet. Din sitter med all säkerhet på balken om det var B-16 från fabrik. (om den inte är bytt senare). Så var jag tvungen att göra på Duetten, men de är ju lika i det avseendet.
Bilprovningen brukar gnälla om detta annars. Är lte osäker på om du även måste byta sista biten på kopplings länkarmen från pedalstället som slutar i 'sprängkåpans' fäste. Den är inte samma mått på längden mellan B-16 och B-18. Alla fall inte på Duett.
Hej igen !
Glömde skriva att kylarna och fronten är olika modellerna i mellan, men det visste du kanske redan. Du får s'a dig lite med kylar slangen som sitter på olika sidor...
Om du sätter i B-18 så bör du antingen byta framaxelbalken som Arne säger eller flytta hjälpstyrarmens fäste till rambenet. Din sitter med all säkerhet på balken om det var B-16 från fabrik. (om den inte är bytt senare). Så var jag tvungen att göra på Duetten, men de är ju lika i det avseendet.
Bilprovningen brukar gnälla om detta annars. Är lte osäker på om du även måste byta sista biten på kopplings länkarmen från pedalstället som slutar i 'sprängkåpans' fäste. Den är inte samma mått på längden mellan B-16 och B-18. Alla fall inte på Duett.
Lycka till
okej okej...då vet jag...tack för informationen :) vet du om jag måste skaffa ny hastigehtsmätarwire och i sånna fall från vilken bil? men jag tror att jhag slänger i en b20 i stället för en b18 när jag ändå håller på...når detgäller fronten så visste jag inte att det var olika för olika kylare, så tackar för informationen :D