- ons 26 aug 2015, 08:33
#999192
Jag "roade mig" i går kväll att läsa/titta igenom
http://www.volvotips.com/index.php/amaz ... 6a-engine/
Och där står det (var jag kan se) inget om det ska vara 1-an eller 4-an som ska vara i tändläge. Där står "bara" att märkena ska vara mot varandra, som jag och andra skrivit om. Men, jag hittade något någon helt annanstans på nätet att på B18 är märkena mot varandra när 4-an cylinder är i tändläge. Då är det kanske samma på alla dessa motorer (B16, B18, B20 kanske B30 också). I så fall är det ju rätt monterat av "pv-johnson" och bara att montera ihop resten och tuta och köra. Lustigt bara att jag aldrig under alla dessa år aldrig hört talas om detta. Undrar egentligen hur fördelaren monterades på min PV när jag renoverade/byggde om den. Jag är nästan säker på att den monterades med 1-an i tändläge i alla fall :lol:
Mvh
Lennart
http://www.volvotips.com/index.php/amaz ... 6a-engine/
Och där står det (var jag kan se) inget om det ska vara 1-an eller 4-an som ska vara i tändläge. Där står "bara" att märkena ska vara mot varandra, som jag och andra skrivit om. Men, jag hittade något någon helt annanstans på nätet att på B18 är märkena mot varandra när 4-an cylinder är i tändläge. Då är det kanske samma på alla dessa motorer (B16, B18, B20 kanske B30 också). I så fall är det ju rätt monterat av "pv-johnson" och bara att montera ihop resten och tuta och köra. Lustigt bara att jag aldrig under alla dessa år aldrig hört talas om detta. Undrar egentligen hur fördelaren monterades på min PV när jag renoverade/byggde om den. Jag är nästan säker på att den monterades med 1-an i tändläge i alla fall :lol:
Mvh
Lennart
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V