PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
SnickarD skrev:Fördelaren är en begagnad originalfördelare, är bara rotor och kablar som är nya egentligen
När jag trimmade min PV (skrivit om tidigare) använde jag en B18B fördelare utan vakuumdosa. Det funkade kanon. Du kan prova att köra utan vakuum kanske eller försöka korta fjädrarna i fördelaren. Någonstans i bakhuvudet har jag för mig att man kan spärra fjäderrörelsen med ståltråd som man trär i fjädern eller du kanske ska helt spärra den mjuka fjädern. När du ställer tändningen så ska den stå på 38° när regleringen i fördelaren är max. Detta tips fick jag från den motorrenoverara som hjälpte mig (borrning och kollade vevstakar) Sedan får man ju prova lite för på tomgång ska det ju fortfarande var runt 10 - 12°. Så blev tändningen med B18B fördelaren

Mvh
Lennart
Användarvisningsbild
av Kloge
Bra att slippa brytaren men fortfarande centrifugalvikter och fjädrar som ska styra tändkurvan. Skippa semesterresan och barnens julklappar ;)
Användarvisningsbild
av 144
Kloge skrev:Bra att slippa brytaren men fortfarande centrifugalvikter och fjädrar som ska styra tändkurvan. Skippa semesterresan och barnens julklappar ;)
Hehe ok, jag antar att de menar att om man har gamla utslitna brytare så går bilen bättre och snålare om man byter till en sån. :)
av ingesjo
Kolla in Accusparks hemsida Man säljer ett brytarlöst system med en mappningsbar enhet som passar i din Volvo fördelare
Du får då spärra vikterna och sedan via en Pc skicka ner den tändkurva du vill ha ,, så klart den kurvan går att efter justera när du kör sedan med bilen
Användarvisningsbild
av 144
ingesjo skrev:Kolla in Accusparks hemsida Man säljer ett brytarlöst system med en mappningsbar enhet som passar i din Volvo fördelare
Du får då spärra vikterna och sedan via en Pc skicka ner den tändkurva du vill ha ,, så klart den kurvan går att efter justera när du kör sedan med bilen
Var det mig du riktade ditt inlägg till? Jag har inga planer på att köpa något sådant trim, jag är nöjd om bilen går som den ska. :)
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
Storlek bromsskivor fram T4 R-design

Vilken storlek ska det va på bromsskivor f[…]

Läckande retur V70 drive

Om du inte hittar en ny oring så tror att du[…]

Mätarn är i bott har 5 volt i kabeln til[…]

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]