PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Så länge man inte krockar eller blir krockad så är det ofta helt safe att köra gamla bilar! ;)

Den här har bättre säkerhet:
http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_V7 ... m?ca=5&w=3

Fick även upp den här när jag sökte.. men tror handlaren har skrivit en bokstav fel! :)
Användarvisningsbild
av Nexus
Tror handlaren har skrivit en siffra för mycket oxå. Aldrig jag skulle betala 29500:- För en 2,0 supersnik utan AC. Toppskick? Hade de inte ens råd köpa en kåpa till frontspoilern och fixa torkarna till strålkastare...
Är du intresserad av en 145 tycker jag du ska köpa en sådan :D
Användarvisningsbild
av lennarte
Det stod att det är B20B motor i den. Det är med dubbla SU och 110hp i så fall. Många av dom (i alla fall 4-dörras) hade överväxel som standard. Kolla på trafiksäkerhetsvärket under frågor på annat fordon, Står det 4 + tillsatts under växellåda, är det överväxel på den. Den ser ju väldigt fin ut. Kolla efter rost bakom gångjärnen till motorhuven (uppe i hörnet mot torpedväggen) och fram i frontens infästning mot skärmarna (ungefär där blinkersen sitter). Även skärmkanterna bak är ställen där rosten brukar komma först. Ser faktiskt ut som bakskärmen/skärmarna är lackerade men inte dörrarna. Bytta skärmkanter?

Mvh
Lennart
av Petan
Hej!
Tycker Ni att priset är mycket??, jag vet inte hur mycket en 145 skulle kosta , den ser fin ut men det finns alltid nåt med en så gammal bil.Tack igen för alla råd och tips,great forum... :-)-) :-)-) :-)-)
Jag säger inga bekymmer å Åka 145a året om åker i snitt 6mil om dagen 5 dagar i vecka året om å inge bekymmer :wink: Har bekanta å även familj som åker betydligt nyare bilar som får skruva oftare :wink:

Men utväxlingen lämnar lite att önska tyvär vid 130 så är de en smärre plåga men inge bekymmer för bilen utan mer för mig.

Åk å kolla är den fin så slå till har du en bra kamrat många år framöver :wink:

Bild
Min bruks
joel80 skrev:Så länge man inte krockar eller blir krockad så är det ofta helt safe att köra gamla bilar! ;)

Den här har bättre säkerhet:

Fick även upp den här när jag sökte.. men tror handlaren har skrivit en bokstav fel! :)
Skulle nog valt V70:n över 145:an!
Vad man valt beror nog på hur man är som person :wink: Skulle jag få välja mellan en fin 145a å en ny fullt utrustad V70 så inte väljer jag V70 :wink:

Frågan var om en 145a funka som Familje bil å till de är de inge bekymmer jag gör de å funkar kanon, å som jag förstod de på trådskapar ska ha inte åka i närheten av dom mil jag åker med min å då är de ju en jäkla + å slippa skatt å dyr försäkring å billiga slit å service delar :wink:
av Petan
hej!
Har varit och ute och tittat på en V70 -2,4 -2000, och det känns säkrare än 145 men tycker ändå att 145 är mycket snygare och roligare att köra, idag ska bestämma mig ,får berätta mer imorgon,önskar mig lycka tilllllllllllll.Ha en trevlig kväll.

MvH/P. :-O) :-(O) :-)-)
Användarvisningsbild
av SnickarD
rid54 skrev:Säkerhetsfrågorna dyker naturligtvis upp när man talar om att ta med någon annan än sig själv i bilen, med all rätt. Dock är det väl så, att vi människor har en benägenhet att göra våra egna riskbedömningar, utifrån våra egna erfarenheter och kunskaper. Personligen skulle jag t.ex aldrig flyga med Ryanair och jag korsar inte en gata utan att kolla läget. Emellertid kan jag ju träffa någon mikrob som har ihjäl mig eller så ramlar jag när jag städar övre delen av min bokhylla och bryter nacken. Det är inte livshotande att köra gamla bilar, inte mer än något annat jag gör dagligen i alla fall.
Bra sagt! :-)-)
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]