PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av Amarace
Zamme, P172 var ju mitten/slutet av 60-talet, inte mitten på 70, projektet lades även ner där i slutet på 60-talet.

Edit, råkade skicka innan jag var klar... P172 blev ju heller aldrig en prototyp ens en gång, bara lermodell
av Henke3
Nu låter det ju som din kollega jobbade på bandet i monteringsfabriken?
Där byggs och byggdes bara bilar som är i produktion eller är beslutade att gå i produktion.
Tidigast ett år innan produktionsstart, inte tidigare, byggs det förseriebilar på banan.
Så om detta var -75 så kan det möjligen varit en -77 års modell av 240 , inget annat.
Enstycksprototyper som de ni diskuterat tidigare byggdes alltid på prototypavdelningen.
av Pajosv
Henke3 skrev:Nu låter det ju som din kollega jobbade på bandet i monteringsfabriken?
Där byggs och byggdes bara bilar som är i produktion eller är beslutade att gå i produktion.
Tidigast ett år innan produktionsstart, inte tidigare, byggs det förseriebilar på banan.
Så om detta var -75 så kan det möjligen varit en -77 års modell av 240 , inget annat.
Enstycksprototyper som de ni diskuterat tidigare byggdes alltid på prototypavdelningen.
Då lutar det åt att det kan ha varit "förserie-versioner" av Volvo 262 C eller 242 GT även om den sistnämnda först kom 1978, som jag har för mig.

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]