PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

volvo142traktor skrev: förutom kylarvätskeläckaget som var förut så är det även en läcka nånstans runt termostathuset så jag tog dän termostathuset idag för att se om det var en spricka eller om det satt snett men allt såg bra ut... vet inte varför det läcker där kylarslangen håller också tätt. :???: nu har jag äntligen fått dit det igen och sett till så att skruvarna är ordentligt dragna. blev en lång dag för jag lyckades dra av två skruvar... :???:
Aluminiun grejer kan ärja ganska rejält. Kolla så där är riktigt rent både på halsen och där gummipackningen ska ligga. Ett inte helt ovanligt fel jag har sett är att man inte tänker på att gummipackningen ska träs på termostaten, så den ligger på båda sidor om flänsen. Är det bara rätt gjort så ska det vara tätt. Är aluminiumlocket väldigt dåligt är det kanske idé att skaffa ett annat. Tänk då på att det är olika lock, beroende på hur grov kylarslangen är.

Mvh
Lennart
okej men packningen sitter där den ska och efter en längre tur idag så kontroll tittade jag både när motorn var kall och går på tomgång och även när motorn var varm och när motorn hade kallnat efter jag stängt av den och det ända som syntes var lite "missfärgning" där jag spillt kylarvatten dagen innan som hade torkat efter körningen, så förhoppningsvis blev det tätt nu... :)

hade ju lite problem med stift som sotar igen för mig förut men sen jag bytte kondensator och brytare så har det blivit mycket bättre har bara behövt plockat bort dom en gång sen jag bytte kondensatorn i december. det jag märkte då är att stift nr 1 (nu räknar jag framifrån och bak på blocket) är i mycket bra skick fin yta och en färg som är lite åt choklad brun hållet men sen går det bara utför för sen kommer mina fina sotiga stift igen! inte alls lika illa som förut, nu när jag bytte till nya fräscha tänddelar hela vägen så skickas det bra och ordentlig gnista till stiften så det är inte alls lika mycket sot längre och det tar längre tid innan det blir dags att göra rent dom. sen jag bytte tänddelar så ser man vita/gråa fläckar lite här och var på elektroden och "pinnen som är böjd ovanför elektroden vad säger det här er?
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]