PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av KCF717
Jag hade en Volvo likbil (enl regbeviset Likfordon)-73, som jag köpte hos en begravningsfirma i Enskede i början på 90-talet. Automatlådan hade rasat, funkade bara att backa. Den var avställd, komplett med kistvagn o gardiner, priset var 1500 kr inkl en fabriksrenoverad automatlåda - det var bara att slå till direkt! Hämtade den med "SolstaSaaben" till bilfirman där jag jobbade, bytte lådan, åkte på Drop In besiktningen - blankt papper! Den var underbar att köra, förlängd 35 cm, så den låg som ett strykjärn på vägen. Utmärkt att ha när man som jag åkte land o rike runt på hundutställningar, gott om plats att sova, lampor i taket o gardiner runt om. Underbar bil!
Användarvisningsbild
av lennarte
KCF717 skrev:SolstaSaaben
Det var länge sedan man hörde om den.... :-/ :-D
När dessa var nya så cirkulerade det en historia om någon som polisen stoppade och ville bötfälla för fortkörning för han kört fortare än 80 km/tim på motorvägen. Gissa om polisen blev snopen när han kom på att Saaben inte hade något släp.... :nerd:
nedladdning (2).jpeg
nedladdning (2).jpeg (6.1 KiB) Visad 1432 gånger
Byta nackstöd baksäte

kolla med colorglo ifall dom kan fixa till det.

Batteri problem

Hur många mil har du kört sen 2020...? […]

Bensinpriser v2

Nu är det på gång, möjlighet[…]

Xc70 2002

Halloj Udda fel som jag blir galen på. Jag r[…]