PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Volvo 144DL - 74 skrev:ok men vart skaffar man det i så fall?
Micro, mekonomen, kanske biltema??
Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
hur pass tonade får glaset vara? räcker det med att det syns vad det är för färg som lyser/blinkar?
av Amarace
Volvo 144DL - 74 skrev:hur pass tonade får glaset vara? räcker det med att det syns vad det är för färg som lyser/blinkar?
Du får inte tona dom överhuvudtaget, enda som är tillåtet är glas som är originaltonade av bilfabrikanten i princip och därmed godkända.
Användarvisningsbild
av Pliind
tipps till bakrutan! skär filme i 2 remsor! annars blir det skit.. sen till rutorna, se till att pula in kanterna under listerna så de inte fransas när du öppnar eller stänger! försegla överdel med genomskinlig nagellack.. sen eftersom du har 144 så kan du tona framrutorna också :) förutom den lilla triangeln längst fram! se till att ha tålamodet på plats också! annars blir de första rutorna bra och resten skit ;P
Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
man får väl inte tona dom främre glasen det är väl bara bakrutan bakdörrarna o dom små rutorna där imellan, eller?
Användarvisningsbild
av Pliind
ja de små trianglarna fram är de främre glasen ;) min kompis har en 142a och han har tonat ända fram förutom de små trianglarna! :)
Användarvisningsbild
av Nexus
Volvo 144DL - 74 skrev:man får väl inte tona dom främre glasen det är väl bara bakrutan bakdörrarna o dom små rutorna där imellan, eller?
visst kan du tona ända fram men räkna med tvär stopp på bilprovningen eller vid flygande inspektion.
Användarvisningsbild
av Pliind
alltså den lilla triangeln framme på förardörren (förardörren har 2 rutor) är en framruta så det är lagligt :)
Användarvisningsbild
av Nexus
Sweeman skrev:alltså den lilla triangeln framme på förardörren (förardörren har 2 rutor) är en framruta så det är lagligt :)
Så du menar att man kan tona den stora framrutan utan problem ???
Är jag mycket skepptisk mot :???:
De höll ju på strypa mig på bilprov när jag bara hade tonat lite på sidoblinken på 360:in
Användarvisningsbild
av Pliind
ja det ja, då störs reflexen, men den lilla triangeln fram på 142 räknas som framruta, alltså blir den stora rutan bakom en "bakruta" :)

@jvolvo21 , Skulle snarare tro att du haft bensi[…]

Sista bilden är en titt ner i cylinder #3. En[…]

Någon som hittat någon vettig lös[…]

Och det skulle då orsaka knarr vid svän[…]