PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Återigen TACK , era svar är GULD :D

Nu har jag fått tips för att komma en bra bit på vägen!
Det sägs ju att bästa förvaring är i en lada.. Bilen kanske har blivit skonad trots allt från alla problem? :P

Vid nästa besök hos bilen i slutet av juni kommer bilder att bifogas samt en uppföljning under renoveringens gång för den som är intresserad!
Här kommer iallafall videon från uppstarten. Notera att bilen stått orörd 30 år och att vi endast försökt en kort stund.

[youtube]do9rzZO91Cg[/youtube]
Angående motor olja så finns det idag ingen så dålig olja som den absolut bästa oljan som fanns att tillgå 1964. Ska bilen endast användas i temperaturer över - 10C räcker det med 15w-40. För sommarbruk välj billigaste olja som täcker viscositetsklass 30, en rak eller multigrade och byt ofta.
Växellåda går utmärkt att fylla via hålet för växelspaken om man fyller rätt mängd direkt eller på annat sätt har koll på att lådan inte överfylls.
Provkörning av motorn går utmärkt att göra många mil med rent vatten i kylaren men glöm inte att fylla glykol eller tömma kylsystemet före vintern

Finns olika körlägen beroende på b[…]

Ni gör verkligen en höna av en fjäd[…]

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]