PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snepo
Statsminister skrev:Hej

Jag går och dagdrömmer om att skaffa mig en Amazon och ha som "köpa glass på sommaren" bil. Försöker att ha lite koll på blocket, tänker mig en bil i prisklassen mellan 10 - 20 000. Räknar självklart med att det kommer att finnas jobb på bilen - Halva tjusningen!

Nu till frågan, har vi någon här som håller på med dessa gamla pärlor och kan ge lite tips på vad man skall hålla koll på vid ev köp, vad är dyrt, extra besvärligt och fixa till osv?
Eller är jag helt fel ute, är det rent skrot man köper för 10-20 000? Läser ju ändå annonser på bilar för 15000 som är nybesiktigade!

Tänker mig en Amazon, lackad i solid svart med nypolerat krom, mums :) Skulle stå mycket fint brevid vår nya XC70 Classic (solid svart) på garageuppfarten
Ingenting med amazon att göra
Jag har aldrig haft en amazon,dock några 142 144 och tre 164.Ångrar att jag sålde den sista jag hade.164-74 aut sollucka servo insprutning skinn.Tyvärr så fanns inte tvåan på den,bara ettan och trean.Även haft två 164-69 aut och manuell förgasarmotorer.Vilka bilar.Om jag får tillfälle och plats i framtiden,så köper jag en 164 som finbil.
Arne skrev:
IMG-20160320-WA0005.jpg

Spännande!! Lägg gärna upp bilder efter byggets gång :) Så kan du sälja den till mig sedan, trots att den är röd ;)

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]