- ons 04 nov 2015, 08:11
Mvh
Lennart
gubbstrutt skrev:Det här med förstärkta bärarmar visste jag inte är det den uppbockade kanten som ibland är bortrostad som är förstärkningen även där?.Japp, det byttes till dom med den utbockade kanten, där också
Amarace skrev:Nya spindeln o spindelled med större kulbult kom 69 (o därmed annan övre bärarm), även styrlederna blev grövre då.Det är länge sedan, så minnet sviktar. Jag kan inte idag komma ihåg om det var många jag bytte, kommer ihåg att vi lånade en brotch på en mekanisk firma i närheten. Var bärarmen som kom -69 (till -70 års modell?) den med utbockad kant?? och i så fall passade "den lilla" spindelbulten i den bärarmen?? Kanske var så att vi på "egen idé" monterade den större spindelleden. Köpte man en ny bärarm så var spindelled, bussningar och axelnför skruvarna monterade. Jag har ett starkt minne av brotschat hålen, men inte av hur många. Och styrleder har jag varit med om att det inte passar också, men det hade minnet "förträngt". Vissa bilar som inte fick ordentligt underhåll rostade ordentligt här vid kustbandet. Farsans första 144, en vit -71-a han köpte c:a -76 var helslut -80, men jag "höll liv" i den till han 1982 köpte den gröna-72-a som vi sedan hade i familjen till 2009, och som numera står i en trädgård och förfaller :( Den blev oljesprutad varje år från c:a -85 tills vi sålde den 2009. Den var frisk i karossen, men vindrutan hade läckt vatten i några år så golvet under förarstolen hade rostat och framskärmarna hade börjat rosta i bakkanten.
Mvh
Lennart
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V