E-motor med förgasare låter inte logiskt, om det är en E-motor borde den ha K-jet mekaniskt insprut.
Mvh GK
Moderator: Moderatorer
Rådlös skrev:Nu har du en motor som troligen, vi har inte sett den ännu, har K-jet insprutningssystemK-Jetronic kom (på Volvo) på -74 års modell. Innan dess hade dom D-Jetronic (tror jag det hette), d.v.s samma som satt på VW 1600. Det var ett tidigt (vakuumstyrt) elektroniskt system, som var "så där". Det försvann (nästan helt) när K-Jetronic kom men kom tillbaka på -80-talat som L-Jetronic (som sedan blev LH, och det känner vi ju igen :lol: ). Är det ett sådant system, kanske förgasare är ett bättre val, det var problem med D-Jetronic redan på -70 talet.
lennarte skrev:Mammas var en 73:aRådlös skrev:Nu har du en motor som troligen, vi har inte sett den ännu, har K-jet insprutningssystemK-Jetronic kom (på Volvo) på -74 års modell. Innan dess hade dom D-Jetronic (tror jag det hette), d.v.s samma som satt på VW 1600. Det var ett tidigt (vakuumstyrt) elektroniskt system, som var "så där". Det försvann (nästan helt) när K-Jetronic kom men kom tillbaka på -80-talat som L-Jetronic (som sedan blev LH, och det känner vi ju igen :lol: ). Är det ett sådant system, kanske förgasare är ett bättre val, det var problem med D-Jetronic redan på -70 talet.
Mvh
Lennart
Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]