- mån 17 feb 2014, 18:10
hahaha jag sköt på gympasset tills imorgon och gick ut och tog vara på de underbara vädret idag. och efter mycket mätande och funderingar så strunta jag i allt och improviserade, jag röck upp fördelaren som en början och inspekterade brytare och kondning. bestämde mig sen för att föra över kondning+brytare sen böt jag även fördelarlock och rotor + kabeln mellan - sidan på spolen till kondningen satte tillbaks allt snyggt och prydligt och tog sen en annan tändkabel och satte den i biltema tändspolen och ett stift i andra ändan. lyckades sen nå hela vägen in och vrida om nyckeln och hålla i tändkabeln och mycket riktigt en kraftig blå gnista uppkom!
dom små rackarna svider ordentligt men de var de värt! satte tillbaks original kabeln till fördelarlocket och hann lagom vrida om nycklen så gick han igång! otroligt gensvar fick jag på gasen med den nyare spolen samt lite tidigare tändning än förut och fick ett gött ljud från pipan!
felet låg antagligen hos brytare eller kondensatorn och de jag satte dit nu är begagnade så ska köpa ett par nya så att man har fräscha hemma och kan byta!
inget fel på nån av spolarna det var jag som valt felmätområde fel av mig hehe! tack så mycket för all hjälp nu ska jag ut och åka! :D
dom små rackarna svider ordentligt men de var de värt! satte tillbaks original kabeln till fördelarlocket och hann lagom vrida om nycklen så gick han igång! otroligt gensvar fick jag på gasen med den nyare spolen samt lite tidigare tändning än förut och fick ett gött ljud från pipan!
felet låg antagligen hos brytare eller kondensatorn och de jag satte dit nu är begagnade så ska köpa ett par nya så att man har fräscha hemma och kan byta!
inget fel på nån av spolarna det var jag som valt felmätområde fel av mig hehe! tack så mycket för all hjälp nu ska jag ut och åka! :D