PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

ja det blev en enorm skillnad!:D han verkade rätt tacksam över filter och oljebytet med han går mycket snällare nu och inte så hårt. oljan som va i va nog inte bytt igår inte, helt kolsvart och ungefär samma konsistens som sirap. ;)

jag vet verkligen inte vad jag ska göra med lådan! :cry: har fått lite olika idéer på jobbet och angående kopplingen så har dom sagt att kolla så inte gaffeln är av och att urtrampningslagret är helt. men när det kommer till ljuden som uppkom igår så har jag bara fått kanske svar. det är ju svårt, kan va vad som helst! :( det dom sagt är att eftersom gaffeln inte längre är fixerad av en spänd wire så kanske lagret åker och studsar mot lamellen, eller att lagret på ingående axel i lådan har gett sig. om jag vågar så ska jag starta den snabbt idag och filma så ni får höra hur det låter.

okej det stämmer grenrör och insug sitter ihop. :)
rid54 skrev: Sedan är mitt minne lite osäkert, men rören sitter väl ihop? Man kanske måste säkerställa att mellanväggen (i så fall) inte har fått nån spricka eller så.
De modeller av B20 motorer med 2 st förgasare hade insug och grenrör i ett stycke Alla motorer (B16, B18, B20) med 1 st förgasare hade det i ett stycke. B16 och B18 motorer med 2 st förgasare hade delat grenrör/insug. Är lite osäker på tidiga B20 med 2 förgasare, man kan ju inte komma ihåg allt ?:-/

Mvh
Lennart
jag tycker vi kan förklara denna tråd som ett löst fall, motorn går bra så nu får ni över till min andra tråd och hjälpa mig med oljuden från växellåda/motor. ;) behöver all hjälp jag kan få! :(

tack för snabba och bra svar på denna tråd det fixade ju sig till slut, bara man inte slarvar med att kolla allting innan uppstart. ;)

Men herrejävlar, åk till lokala verksta[…]

Har kvar lite i denna 20250812_111420.jpg F&arin[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Vingen sitter med clips och dubbelhäftande, m[…]

Hej! Efter att pluggat in bilen i en felkodsl&au[…]