PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av LarsBd
#985876
Man ska alltid trampa pedalen i botten då man luftar för det är mycket bättre att bli bromslös då än vid en situation i trafiken då ens liv hänger på att bromsen fungerar. Tror man att tätningarna ska gå sönder vid luftning är det renovering eller ny huvudcylinder som gäller innan luftningen.
av rid54
#985909
Om systemet funkar och man tvingas lufta pga säg ett byta av en bromsslang, så är det ju dumt att riskera att sabba huvudcylindern genom att trampa i botten. Om man inte har en ny cylinder att byta med rakt av, förstås. Cylindern kan vara tät i o fin, men om man trampar förbi kolvarnas normala vändpunkt, så blir det ibland skador på tätningarna och då kan smärre läckage uppträda efterhand. Sannolikheten för en totalkollaps är nog inte alls stor, men man bör ju vara medveten om att man, som nämnts, kan bli tvungen att ge sig på huvudcylindern också. Är man det minsta orolig för huvudcylinderns hälsa bör man såklart se till att gå igenom den snarast.

Skulle hjälpa syrran igår att byta brom[…]

V60 sliter däck bak

https://vparts.se/se/powerflex-polyuretan-bararmsb[…]

Det är inte nedtill, under fönstren/rygg[…]

Cigg-uttag maxström?

Hur fungerar det generellt när en laddare kla[…]