- lör 07 mar 2015, 22:59
#955428
Hej,
Har några blandade frågor ang. en Amazon -65, så jag tänkte köra på en stor tråd med många små frågor istället för många trådar.
1. Ljustutan fungerar inte, dock hörs ett relä klicka när man drar i blinkersspaken. Samma relä som halv-/helljusreläet?
2. Fönsterrutan (stora) på förardörren stannar inte uppe utan glider ner ca en halv cm vilket ger en del vindbrus. Kommer iofs nog få behöva pilla i dörren pga låsproblem men har ingen koll på fönsterhissmekanismen. Är det en justeringsfråga? Tänkte mest om någon på förhand kan säga om det behöver bytas någonting eller om det finns någonting att justera.
3. Det finns lite spel i styrningen. Inget som egentligen gör någonting men när man är uppe i hastigheter över 60, särskilt vid 80, känns det lite obekvämt. Skulle uppskatta att ratten går att vrida 2-3 cm utan att någonting händer. Som det Wheeler Dealers-fan jag är såg jag Edd China tackla samma problem på en annan bil och där var lösningen att byta styrsnäcka då det inte gav något resultat att justera skruven på snäckan. Men innan jag börjar pilla i den skruven: vad gör den? Hur mycket vågar man dra åt den innan man ev. konstaterar att snäckan behöver bytas?
4. Kanske en dum fråga men hur ska plastbiten med varmt-/kallt-texten monteras på värmereglagen? Ska den bara klämmas fast eller bör man värma den eller liknande?
Har några blandade frågor ang. en Amazon -65, så jag tänkte köra på en stor tråd med många små frågor istället för många trådar.
1. Ljustutan fungerar inte, dock hörs ett relä klicka när man drar i blinkersspaken. Samma relä som halv-/helljusreläet?
2. Fönsterrutan (stora) på förardörren stannar inte uppe utan glider ner ca en halv cm vilket ger en del vindbrus. Kommer iofs nog få behöva pilla i dörren pga låsproblem men har ingen koll på fönsterhissmekanismen. Är det en justeringsfråga? Tänkte mest om någon på förhand kan säga om det behöver bytas någonting eller om det finns någonting att justera.
3. Det finns lite spel i styrningen. Inget som egentligen gör någonting men när man är uppe i hastigheter över 60, särskilt vid 80, känns det lite obekvämt. Skulle uppskatta att ratten går att vrida 2-3 cm utan att någonting händer. Som det Wheeler Dealers-fan jag är såg jag Edd China tackla samma problem på en annan bil och där var lösningen att byta styrsnäcka då det inte gav något resultat att justera skruven på snäckan. Men innan jag börjar pilla i den skruven: vad gör den? Hur mycket vågar man dra åt den innan man ev. konstaterar att snäckan behöver bytas?
4. Kanske en dum fråga men hur ska plastbiten med varmt-/kallt-texten monteras på värmereglagen? Ska den bara klämmas fast eller bör man värma den eller liknande?