PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Hej skulle behöva så snabb hjälp som möjligt.

jag håller på att montera original dörrsidor på mina nya dörrar för första gången och jag märker nu resultatet i att när man inte sorterar grejerna var för sig å tar bilder så är det lätt att glömma hur dom satt...

dom delarna jag har är en tunn tunn backelit bricka svart, en stor svart täck bricka, fönstervev med täcklock, en konisk fjäder som jag tror hör till detta (rätt, fel??) och sen så hitta jag två ganska tunna vita plastbrickor som eventuellt också kanske hör hit???

jag har verkligen ingen aning och jag kan inte hitta nån sprängskiss för det så tacksam för hjälp! :)
Om jag kommer ihåg rätt. Fjädern ligger med den "lilla" änden mot "vevanordningen" och den stora änden mot klädseln och en tunn plastskiva ytterst. Sedan klämmer du på klädseln och lägger en tunn plastbricka först sedan trycker du på veven och den svarta backelitbrickan samtidigt. Du har väl inte "tappat bort" den lilla fjädern som sitter i vevhandtaget och som ska hålla kvar veven. E.v kan plastskivan (innanför) vara ett senare påhitt, men satt satt en sådan på farsas 144 i alla fall.

Mvh
Lennart
Du har fel vev först och främst, den är till 74 o nyare, du ska ha kromad vev i metall. Fjädern sks sitta mellan dörr o dörrsida, lilla koningen mot dörren. Sen dörrsida, sen ska en backelitbricka sitta på veven, o sen en låsfjäder i spåret o utanpå det, mot dörrsidan sitter en plåtbricka med kanten mot veven.
Tack p210! jag har letat som en tok efter den där sidan men utan resultat! hade svårt att se på bilderna hur det ska va men nu vet jag webb adressen i alla fall för framtida bruk! :)

tack för tipset rådlös! :)

lennart och amarace: tack så mycket nu är jag med på hur det ska va, hade helt glömt att fjädern ska sitta bakom dörrsidan! fjädern som ska sitta i handtaget fattades i båda handtagen så antar att dom blivit demonterade förr...

och du har helt rätt amarace, min är byggd på en 72-a. men eftersom den är taksänkt och av andra skäl jag inte känner till så tillverkade dom som byggde traktorn egna dörrsidor och skruva dom i dörrarna. jag har nu bytt dörrarna mot dörrar från en 74-a som jag hade som donator bil till traktorn därav de nyare vevarna. :)

Skulle hjälpa syrran igår att byta brom[…]

V60 sliter däck bak

https://vparts.se/se/powerflex-polyuretan-bararmsb[…]

Det är inte nedtill, under fönstren/rygg[…]

Cigg-uttag maxström?

Hur fungerar det generellt när en laddare kla[…]