PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SnickarD
Tacktack! :D

Ja, tyvärr är den mörkade sanningen att jag inte fått ordning på tändningen än! (S) De är fortfarande originaltändningen som är lite sent ställd, precis så den inte spikar.Har dock inte på vilken grad.. Då går den hyfsat lätt att starta och ganska skapligt vid gaspådrag, misständer dock en del och hackar på låga varv..
Jag går ännu i tankarna på vad jag ska få mig för någon lösning, men då bilen står på vinterförvaring så har jag ingen brådska med de och med tanke på att jag precis blivit husägare så försvinner pengarna till helt andra grejer just nu!
Men när våren börjar närma sig ska jag väl ta tjuren vid hornen och beställa antingen 123ignition, accuspark eller Lumenition PMA50! (I)

Ni är välkomna att fortsätta diskutera B20 trim i denna tråd då jag antagligen kommer fortsätta själv till våren och ta upp nya diskutioner inom trimning och framför allt tändning... :)
Eller vill admin kanske att de är dags att starta en ny tråd med mer specificerade ämnen? :roll: :wink:
Användarvisningsbild
av lennarte
SnickarD skrev:Ja, tyvärr är den mörkade sanningen att jag inte fått ordning på tändningen än! De är fortfarande originaltändningen som är lite sent ställd, precis så den inte spikar
Prova att "spärra" den mjuka fjädern så den inte "rör sig" så mycket, hälften kanske (ståltråd igenom) och ta bort vakuumslangen, ställ tändningen på 38° vid 4000 varv . Detta motsvarar ungefär vad jag hade på min PV med en "B" fördelare utan vakuum. Jag tror jag skrivit detta tidigare, hinner inte läsa igenom allt nu... :roll:

Mvh
Lennart
Användarvisningsbild
av SnickarD
lennarte skrev:
SnickarD skrev:Ja, tyvärr är den mörkade sanningen att jag inte fått ordning på tändningen än! De är fortfarande originaltändningen som är lite sent ställd, precis så den inte spikar
Prova att "spärra" den mjuka fjädern så den inte "rör sig" så mycket, hälften kanske (ståltråd igenom) och ta bort vakuumslangen, ställ tändningen på 38° vid 4000 varv . Detta motsvarar ungefär vad jag hade på min PV med en "B" fördelare utan vakuum. Jag tror jag skrivit detta tidigare, hinner inte läsa igenom allt nu... :roll:

Mvh
Lennart

hmm.. de är inget jag kan minnas ha läst innan! Bra tips! Vakuumslang har jag ingen. Ska testa och begränsa fjädern lite också! Får ta de ganska snart, innan snö och kyla når Nerike!
Användarvisningsbild
av lennarte
SnickarD skrev:hmm.. de är inget jag kan minnas ha läst innan! Bra tips
Det var kanske i 164-tråden om spikningar. Han har/hade samma problem som du, Högt komp. förhållande och standard fördelare.

Mvh
Lennart
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]