PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av xRace50
Hej

Får inte av mina handtag till duetten.

Är dom inre alltså fönstervev och dörr.

Sitter en backelitpackning bakom.
Finns ingen skruv eller liknande att lossa på.

Hur går jag tillväga utan att förstöra någonting?

Mvh Wille
av Dudde
Det sitter en liten sprint genom'axeln' som du måste lossa. Tryck in bakelitstycket som är fjäderbelastat så kommer du åt och pilla ur sprinten.
Användarvisningsbild
av xRace50
Dudde skrev:Det sitter en liten sprint genom'axeln' som du måste lossa. Tryck in bakelitstycket som är fjäderbelastat så kommer du åt och pilla ur sprinten.
Pressade in backelitstycket, tröck ut sprinten. Men ingen skillnad mot förut, dom går fortfarande inte att dra ut.. :cry:

Hur sitter dom? Är dom bara trädda över en axel?
av Dudde
Det är en splines på axeln. Om de suttit länge kan de nypa rätt bra. Även om de rappat över en aning Prova med att hålla tag i axeln med en vettig tång och pressa med ett annat verktyg som en kil. Med tålamod och lirkande går det nog bra. Passa på mekanismerna i ilskan bara.
Kommer du åt att spruta 556 eller liknande, så pröva det.

Lycka till
av Arne
Det är ingen splines på PV & Duetthandtagen utan en fyrkantig axel. Har du fått ut sprinten så ska det bara vara att dra ut innerhandtaget och/eller fönsterveven.
av Dudde
Sorry, Du har så rätt Arne, Visst är de fyrkantig axel.
Användarvisningsbild
av xRace50
Arne skrev:Det är ingen splines på PV & Duetthandtagen utan en fyrkantig axel. Har du fått ut sprinten så ska det bara vara att dra ut innerhandtaget och/eller fönsterveven.
Jag såg att det var det nu..

Men jag har slitit och dragit men jag vågar inte ta i allt för mkt för att hela dörren typ sviktar. Och jag måste få loss innersidan på dörren och klä om den innan torsdag!
740 som krånglar

Startgas funkar bara på större läc[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

På en 97-a är där ett OBD uttag i […]

Inga konstigheter alls egentligen. IMG_0602.jpeg

Vilken är ventilen till kolkanistern? Jag h[…]