PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av Isinoo
Hej! Jag har sökt runt i 2 dagar utan att hitta svar så nu ställer jag frågan själv. Jag har en rod som jag bygger med b20 i som helt plötsligt vägrar starta. Den har alltid varit lättstartad och gått bra men när jag startade och backade en bit så la han av och vägrar starta. Den har fin gnista och den startar på startgas men dör direkt gasen är slut. Den får soppa till förgasaren men soppan verkar inte komma längre än så eftersom att stiften är torra efter starförsök.. Bensinpumpen är det inget fel på för det är bra tryck i slangarna och det sprutar bensin när jag tar loss slangen. Tacksam för svar! Mvh isak
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Isinoo skrev:Hej! Jag har sökt runt i 2 dagar utan att hitta svar så nu ställer jag frågan själv. Jag har en rod som jag bygger med b20 i som helt plötsligt vägrar starta. Den har alltid varit lättstartad och gått bra men när jag startade och backade en bit så la han av och vägrar starta. Den har fin gnista och den startar på startgas men dör direkt gasen är slut. Den får soppa till förgasaren men soppan verkar inte komma längre än så eftersom att stiften är torra efter starförsök.. Bensinpumpen är det inget fel på för det är bra tryck i slangarna och det sprutar bensin när jag tar loss slangen. Tacksam för svar! Mvh isak
ta isär fuggen å kolla flottör ventilen o in loppet kan va fullt med skit gör rent allt.
om du tar en glas flaska å kör i lite soppa är det nå skit på botten kolla det i så fall är det skit i tanken då torskar du på att rengöra den.
om så är fallet ta det jävligt lugnt minsta gnista kan antända tex om man bara råkar dra i tanken nånstans har sett det själv var ingen trevlig syn.
ett soppa filter rekas sedan.

hasse.
av Isinoo
gubbstrutt skrev:
Isinoo skrev:Hej! Jag har sökt runt i 2 dagar utan att hitta svar så nu ställer jag frågan själv. Jag har en rod som jag bygger med b20 i som helt plötsligt vägrar starta. Den har alltid varit lättstartad och gått bra men när jag startade och backade en bit så la han av och vägrar starta. Den har fin gnista och den startar på startgas men dör direkt gasen är slut. Den får soppa till förgasaren men soppan verkar inte komma längre än så eftersom att stiften är torra efter starförsök.. Bensinpumpen är det inget fel på för det är bra tryck i slangarna och det sprutar bensin när jag tar loss slangen. Tacksam för svar! Mvh isak
ta isär fuggen å kolla flottör ventilen o in loppet kan va fullt med skit gör rent allt.
om du tar en glas flaska å kör i lite soppa är det nå skit på botten kolla det i så fall är det skit i tanken då torskar du på att rengöra den.
om så är fallet ta det jävligt lugnt minsta gnista kan antända tex om man bara råkar dra i tanken nånstans har sett det själv var ingen trevlig syn.
ett soppa filter rekas sedan.

hasse.
Okej, tack!
av Isinoo
Tog isär förgasararen och den var som du sa helt full av skit och avlagringar. gjorde rent allt och bytte soppafilter och nu går den som en klocka igen! tack :)

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]

Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]