PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av Amarace
Zamme, P172 var ju mitten/slutet av 60-talet, inte mitten på 70, projektet lades även ner där i slutet på 60-talet.

Edit, råkade skicka innan jag var klar... P172 blev ju heller aldrig en prototyp ens en gång, bara lermodell
av Henke3
Nu låter det ju som din kollega jobbade på bandet i monteringsfabriken?
Där byggs och byggdes bara bilar som är i produktion eller är beslutade att gå i produktion.
Tidigast ett år innan produktionsstart, inte tidigare, byggs det förseriebilar på banan.
Så om detta var -75 så kan det möjligen varit en -77 års modell av 240 , inget annat.
Enstycksprototyper som de ni diskuterat tidigare byggdes alltid på prototypavdelningen.
av Pajosv
Henke3 skrev:Nu låter det ju som din kollega jobbade på bandet i monteringsfabriken?
Där byggs och byggdes bara bilar som är i produktion eller är beslutade att gå i produktion.
Tidigast ett år innan produktionsstart, inte tidigare, byggs det förseriebilar på banan.
Så om detta var -75 så kan det möjligen varit en -77 års modell av 240 , inget annat.
Enstycksprototyper som de ni diskuterat tidigare byggdes alltid på prototypavdelningen.
Då lutar det åt att det kan ha varit "förserie-versioner" av Volvo 262 C eller 242 GT även om den sistnämnda först kom 1978, som jag har för mig.

Jag gissar på nåt knas med "clock[…]

Kan det vara dålig vattenpump? Ej bytt […]

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]