PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av likethepain
Årets första dumma fråga , tänkte fråga ngn med kunskap. Jag vill ta bort baksäte och göra bilen två sittsig.

* Är det tillåtet ?
* Vad säger bilprovningen ?
* Finns det ngt annat o tänka på ?

Tack alla vänliga själar och Gott nytt år.
Användarvisningsbild
av SvenB
Varför skulle du inte få göra det :?: Men vad skulle du vinna på det :?:
av Rådlös
Är det möjligen detta du tänker på?
http://www.sporthoj.com/forum/showthrea ... d-g%E4ller
Om du läser igenom länken och Trafikverkets regler noga så ser du att det knappast är något för dig. Åtminstone inte till rimliga kostnader. Bara omregistreringen kostar ju mer än skattevinsten. Och om du är ute efter att jaga enkronor samtidigt som du skall bygga om avgassystemet så bör du nog sätta dig ner och tänka om från början vad du egentligen vill med din bil.
Användarvisningsbild
av SvenB
Så långt tänkte jag inte, att det rörde sig om det. :D
av likethepain
Är inte ute efter att LB regga den... hade tänkt bygga en multimedia anläggning. Baslåda , högtalare , tv skärm osv.
Användarvisningsbild
av SvenB
Du kanske måste registrera om den i alla fall. Den är ju inte 5 sitsig längre. :roll:

Edit Rättat typat till registrera om.
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
av Amarace
Man typar inte, det görs när en bil är ny och själva modellen ska f ett typintyg ;)
Man gör en omregistrering för en ändring.

Och det måste du göra, registrera om från 4 passagerare till 1 passagerare.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag har rättat mitt fel nu. :D
av Rådlös
Skall man ha ett mobilt multimediarum så borde man väl ha en buss i stället där man kan sitta bekvämt och titta på teve och filmer samt lyssna på musik. Dessutom får flera plats i t.ex en yankevan. Du kan ju t.o.m ta inträde för filmvisning. :roll:

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]