PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

hej, skulle vilja ha lite hjälp med att veta vad lite delar är värda som jag vill bli av med. skriv ett cirka pris som är rimligt för delarna och om ni tror att det är nått som går att sälja. :)

* ett jalusi till bakrutan med alla fästen kvar och fint skick.
* fram och bakaxel, (sitter spritt nya bromsar runt om)
* kardan
* automatlådan
* värmepaketet
* bagagelucka
av LarsBd
Totalt har det ett värde på 19753kr inklusive moms men jag har absolut inget intresse av att köpa dom för det priset.

Vad jag vill säga med det är att om du ska sälja delarna måste priset diskuteras med en tänkbar köpare, vilka svar du får från folk som inte är intresserade av ett köp är fullständigt ointressant och har ingen som helst relevans. Endast genom att diskutera med en intresserad köpare får du reda på vilket värde de har just då. Kanske får du dubbelt så mycket betalt om ett år eller också blir det hälften. Det är ungefär som att spela på tips, ibland vinner du och ibland förlorar du.
hahaha nä det är ju förståeligt. :wink:
okej så en bra idé kan vara att sätta ut en "samlings annons" eller vad jag ska kalla det och sen låta det vara bud på grejerna så man kan diskutera fram ett pris som är rimligt och som båda är nöjda med? vet inte hur det är på marknaden för begagnade reservdelar till dom här "gamla gubbarna" nu vet inte om jag kommer bli av med nått. :???: jalusiet tror jag att jag får sålt och möjligtvis värmepaketet. vad tror du om automatlådan kan det kanske gå att sälja??
av heden75
Hej!
Några synpunkter:
Jalusiet tror jag absolut att du kan sälja till en bra peng, vad jag vet så tillverkas de inte längre och många vill ju ha sina bilar som "när det begav sig" :) 800-1000:- kanske
Framaxeln, absolut lättsåld eftersom de oftast är sönderrostade, 1000:-?
Bakaxeln är lite svår eftersom det är annan utväxling till automat.
Automatlådan kanske du kan sälja till rätt köpare men jag tror han eller hon är svårhittad.
Värmepaketet, bakluckan och kardanen får du kanske ett par hundra stycket för.
Men du kanske redan sålt grejorna, tråden är ju någon månad gammal :)
jalusiet fick jag sålt direkt resten var svår sålt tyvärr jag tror jag bestämt mig för att köra iväg allt till motoroldies i örebro då jag vill hjälpa dom och det är bättre då jag kan få lite pengar för delarna och så kommer dom till användning och kan gagna dom. :)
Märkligt fel på torkarna

Ska villigt erkänna att jag inte har en aning[…]

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]