PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av E-Pettersson
Hej är på gång att köpa mig en duett. har tidigare inte meckat så mycket med bilar specielt inte duett men nu är de dags att börja :D
Bilen jag är intreserad av har några skavanker det första är att huvudbromscylindern är defekt, jag undrar om de är värt att renovera den eller är det lika bra att byta? Hur mycket är en begagnad cylinder värld?
En lite pinsam fårga, ni får skratta hur mycket ni vill :P: Vart sitter den.

I övrigt är den skaplig fina skärmar mm lite underrost vilken duett har inte de :S :P , några defekta lysen och elhissen till förardörren defekt.
bra motor fin inredning lacken är väll inte det bästa. Men det tror jag att jag grejar, i all fall med lite hjälp av er :D
av Arne
Det finns köpas repsatser till huvudcylindern, men det brukar inte alltid gå att reparera den pga. grava rostangrepp i cylindern. Det finns att köpa nya, kolla hos Veteranprodukter eller Motoroldies. Kostar ca. 600-700 kr. Huvudcylindern sitter ganska långt ner i motorrummet på vä. sida i höjd med där bromspedalen kommer ut ur golvet.

Skulle rekommendera att göra ett leak-down te[…]

Hubbes2010, härlig och tacksam färg at[…]

Vart avkoda Vinkod

Hej. Var kan jag hitta avkodare för vin kod […]

Hmm skulle misstänka att du kommit åt k[…]