PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av optimuz
#692942
Tänkte kolla om det finns någon kunnig person här på forumet som har koll på av som måste göras för att kunna besikta en Amazon med turbo pufra?

Som jag har fattat så är Amazonen godkänd till 100hk och 196nm och 150 hk om man sätter dit skivor fram.

Så om man tar en b230 ltt så ska man alltså kunna besiktiga med den. men om man vill besikta med en fulltryckare då? eller en t5?

Var väldigt sugen på en t5 men mistänker att man måste stadga upp en hel del då?!

Men som sagt, om man besiktigar med en ltt och sen gör den til full tryckare så kan man ju trimma den, men vart bör man stadga upp chassit? besiktningen märker förmodligen ingen skillnad på ltt och ftt men om man vill stadga upp för sin egen del! var bör isf detta göras och med vad?

Tacksam för svar!!

MVH//Johan
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#693172
En B230 ltt har för högt vridmoment. Och skulle du vilja stadga upp karsossen så är det fullbur som gäller till att börja med.
av optimuz
#693196
Marlboroman skrev:En B230 ltt har för högt vridmoment. Och skulle du vilja stadga upp karsossen så är det fullbur som gäller till att börja med.
men har hört så olika om vridet i ltt:( men mistänker att det är mycket som måste göras ifall man ska stadga upp karossen!
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#693220
B230FK är klenast med sina 230Nm. Ska man få till kaross och fram- och bakvagn så att det håller och är stadigt så är det väldigt mycket jobb.

Hej, bör jag oroa mig för rosten på[…]

Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

Jag svarar mig själv, och ja, det verkar ju v[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]